Historien om Kaffebryggeriet

Kaffebryggeriet sin historie startet med at i april 2010 tok vi over Aquanor AS. Aquanor AS hadde siden 1997 spesialisert seg på vannrens automater til bedriftsmarkedet.

Ideen om å lansere kaffemaskiner med høykvalitets produkter var klart før overtagelse, og lanseringen av et godt kaffekonsept så dagens lys i januar 2011.

Kaffemaskiner med dertil hørende produkter hadde hatt en eventyrlig vekst siden starten av 2000 årsskiftet – MEN det var noe som manglet… Hvor var kvaliteten på kaffe og ingredienser? Hvorfor leverte alle de største aktørene billige og enkle maskiner? Hvorfor var service og oppfølging av kundene så nedprioritert? Burde ikke bedriftene og de ansatte kunne få like god kaffe på jobb som på kaffebaren i gata?

Vi kunne ikke være størst i bransjen mht omsetning, antall kaffemaskiner eller geografisk nedslagsfelt, men vi bestemte oss for å bli den aktøren i bransjen som skulle være best på smak og service! Vi vil at bedriftskundene skal få de beste maskinene, den beste kaffen og den beste servicen. Vi skulle bygge kunde for kunde med nærhet og et tett samarbeid – med kvalitet i alle ledd.

Ettersom vi har vokst har våre prioriteringer vært rettet mot å være best på service og smak. I 2012 bytter vi navn til Kaffebryggeriet AS. Samtidig utvikler vi vårt sortiment av høykvalitets kaffemaskiner ved å bli valgt som leverandør av FRANKE kaffesystemer – en av verdens fremste innen kaffemaskiner. I 2017 får vi også eksklusivitet på Rex Royal kaffemaskiner – også sveitsisk kvalitet og det best man kan oppdrive av kaffemaskiner.

Kaffebryggeriet består i dag av norske eiere som alle jobber i selskapet. Vi lytter til våre kunder og jobber kontinuerlig med å ha den beste kaffen, sjokoladedrikken og melkepulver. Vi bruker tid med leverandører i Norge, Sverige og utlandet for å utvikle det som er best. Våre servicemedarbeidere besøker og leverer varer til våre kunder hver 4-6 uke, og samtidig tar rens og preventiv service på våre maskiner. Kunden skal bare nyte.

I dag er vi kjent som den beste leverandøren i bransjen. Vi er stolte, ydmyke og takknemlige – og selv om vi vokser raskt, og er kåret til Gasellebedrift 3 år på rad, vil vi alltid prioritere våre kunder og levere det beste. Vår kunderelasjon skal ikke bare vare ut kontraktstiden – den skal vare livet ut. Da må vi levere til enhver tid, og våre kunder skal være stolte av å ha valgt Kaffebryggeriet for sine ansatte.

Det koster litt mer – men det er verdt hver dråpe!