8 sjekkpunkter før du bestiller din nye kaffemaskin

Det er mye å tenke på når du velger en ny kaffemaskinleverandør ved kjøp av ny kaffe på jobben. Viktigst er at du bør sjekke og dobbeltsjekke at leverandøren tilpasser seg din bedrift.

Med så mange valg, kompliserte avtaler og en rekke kaffealternativer tar vi en titt på ting du bør sjekke slik at du kan stille alle de riktige spørsmålene før du gjør en avtale med din nye kaffeleverandør.

1. Har du sett kaffemaskinen, og liker du kaffen?

Det er helt nødvendig at du får sjansen til å se kaffemaskinen i aksjon før du fullfører kjøpet for å sikre at den oppfyller alle dine krav og er enkel å bruke. Du bør også smake på kaffen som leverandøren tilbyr for å være sikker på at du er fornøyd med kvaliteten og smaken.

2. Har kaffemaskinen alle variantene du ønsker?

I dag kan du få kaffemaskiner som lager utmerket latte, cappuccino, te og kakao, og de fleste kontorer foretrekker alle disse alternativene for å ta vare på både ansatte og gjester.

 3. Er du komfortabel med den daglige rengjøringen av maskinen?

Enhver kaffemaskin som behandler fersk kaffe inneholder et element av daglig rengjøring. Mange maskiner som tilbys ble i utgangspunktet utformet for HORECA-markedet og er bedre egnet for dyktige profesjonelle hender. En annen ting å være oppmerksom på er melketypen; det kan ta lengre tid å rengjøre en maskin med fersk melk. Er du forberedt på å takle dette? Vi tilbyr alternativer for både fersk og granulert melk for å hjelpe deg med å ta en veloverveid avgjørelse om hva som er best for din bedrift.

4. Har du sett noen tilbakemeldinger fra kaffeleverandørens eksisterende kunder?

Dersom en kaffeleverandør ikke gjør tilbakemeldinger fra kunder tilgjenglige på sine nettsider kan det være et rødt flagg om at servicen deres ikke er helt på topp. Bruk litt tid på å virkelig undersøke hva folk har å si om dem og sjekk sidene deres på sosiale medier for å få et overblikk over kundetilfredsheten.

Er vedlikehold inkludert i kostnaden (avkalking, sjekk av kvernen, filterskifte)?

Du vil ikke bli etterlatt med uventede kostnader og tid brukt på nødvendig vedlikehold av maskinen din, så sørg for å finne ut nøyaktig hvilke vedlikeholdstjenester som er inkludert og at du er komfortabel med det du må gjøre selv.

6. Hvor raskt serverer maskinen en kaffe?

Kontorer med mange ansatte kan fort få en lang kø ved kaffemaskinen dersom de velger en maskin med lav ytelse og bryggetid på opptil 1 minutt. De fleste kaffemaskiner bør kunne kverne en kopp kaffe eller servere filterkaffe på under 30 sekunder.

7. Hva er responsgarantien for service?

Dersom kaffemaskinen din bryter sammen, vil du ikke vente lenger enn nødvendig på at den skal bli reparert. Sørg for at du spør leverandøren om hvor lang responstiden er, hva reglene er for førstegangsreparasjon og om de kan garantere at du vil få en respons innen en maksimal tidsperiode.

8. Vil leverandøren støtte deg med flere kaffetyper gjennom avtalen?

Du vil kanskje ikke være bundet til den samme kaffetypen gjennom hele avtaleperioden, så sørg for at kontrakten din er fleksibel nok til å la deg velge blant en rekke drikker når du vil.

For mer informasjon om Kaffebryggeriet og vårt utvalg av kaffemaskiner og tjenester, ta kontakt med oss på telefon: 815 22 080